tiistai 14. toukokuuta 2013

Aloituskokous

Tänä aamuna kello 10 oli rakentamisen aloituskokous Vantaan rakennusvalvonnassa. Paikalla oli pääsuunnittelija, vastaava työnjohtaja, rakennusvalvonnan tarkastusinsinööri ja minä. Minulla oli mukana pakolliset paperit ja esitäytetyt aloituskokouksen pöytäkirja ja tarkastusasiakirjan yhteenveto. 

Kokous eteni höyryjunan lailla eteenpäin, tarkastusinsinööri vei kokousta ja vastaava toimi sihteerinä. Läpi käytiin pohjatutkimus, kunnallistekniikan lausunto, lupa-asiakirjat, katselmukset, laadunvarmistaminen jne. Alkuun pysyin hyvin kärryillä mutta siinä vaiheessa kun alettiin käymään läpi katselmuksia niin minä putosin kärryiltä tai en ehtinyt kirjaamaan ylös kaikkia asioita, onneksi en ollut sihteerinä. Minulle jäi epäselväksi mitä piti olla valmiina pohjakatselmuksessa ja missä vaiheessa sijaintikatselmus tehdään. No onneksi vastaava työnjohtaja pitää huolen niistä. Minun täytynee googlata että pääsen takaisin kyytiin seuraavalla asemalla.

Kokous kesti tunnin verran ja mukaan sain vinon pinon ohjeita ja "Pientalotyömaan valvonta ja tarkastusasiakirja" opuksen. Kaikki rakentamiseen liittyvä pitää dokumentoida, valokuvia pitää ottaa joka vaiheesta. 

Virallinen KickOff on nyt pidetty ja tästä alkaa sitten tositoimet.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti